
Klachtenprocedure en geschillenregeling
Klachtenprocedure en geschillenregeling - voor cliënten, ouders en verzorgers
Onze visie op klachten
Bij Kindertraining Nederland (KTN) vinden we het belangrijk dat u tevreden bent over de hulp die wij bieden. Toch kunnen er situaties zijn waarin u iets anders had verwacht of waarmee u het niet eens bent.
Een klacht is voor ons een aanleiding om in gesprek te gaan en samen te zoeken naar verbetering. We nemen iedere klacht serieus en kijken altijd of en hoe dit kan bijdragen aan het verbeteren van onze zorg en ondersteuning.
Wie kan een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen als u cliënt bent of bent geweest bij Kindertraining Nederland.
Zowel ouders/opvoeders als kinderen en jongeren kunnen een klacht indienen. U kunt dit zelf doen of een vertrouwenspersoon vragen om namens u de klacht in te dienen.
Wanneer dient u een klacht in?
Een klacht kunt u indienen wanneer u ontevreden bent over:
de samenwerking met een medewerker van Kindertraining Nederland;
de inhoud of uitvoering van de hulp of begeleiding die u of uw kind is geboden.
Eerste stap: in gesprek
We proberen altijd eerst samen het gesprek aan te gaan – met de betrokken medewerker en eventueel diens leidinggevende.
Beide partijen kunnen iemand meenemen ter ondersteuning. Het doel is om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Lukt het niet om er samen uit te komen of wilt u geen bemiddelingsgesprek, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Deze persoon is niet in dienst van KTN en behandelt uw klacht zorgvuldig en objectief. De klachtenfunctionaris komt tot een uitspraak of advies.
Kindertraining Nederland is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg.
Hier kunt u terecht voor het indienen van een officiële klacht:
🔗 https://klachtenportaalzorg.nl
Aangesloten bij de Geschillencommissie
Kindertraining Nederland is ook aangesloten bij de officiële Geschillencommissie Zorg Algemeen.
Wanneer het niet lukt om samen tot een oplossing te komen via het klachtenproces of de klachtenfunctionaris, kunt u terecht bij deze onafhankelijke commissie voor een bindend oordeel.
Meer informatie vindt u op:
🔗 www.degeschillencommissiezorg.nl
Contactgegevens Kindertraining Nederland
Contactpersoon: Jennie de Weerd
📱 06-40178436
📧 jennie@kindertrainingnederland.nl
Klachtenprocedure en geschillenregeling - voor professionals
Onze visie op klachten
Bij Kindertraining Nederland (KTN) vinden we het belangrijk dat u tevreden bent over de scholing die wij bieden. Toch kan het voorkomen dat er iets gebeurt waarmee u het niet eens bent.
Een klacht zien wij als een kans om met elkaar in gesprek te gaan, zaken te heroverwegen en onze kwaliteit te verbeteren. Wij nemen uw klacht serieus en zullen altijd kijken of en hoe deze kan bijdragen aan betere ondersteuning en dienstverlening.
Wie kan een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen als u cursist bent of bent geweest bij Kindertraining Nederland.
Dit kunt u zelf doen, of u kunt een vertrouwenspersoon vragen om namens u de klacht in te dienen.
Wanneer dient u een klacht in?
Een klacht kunt u indienen wanneer u ontevreden bent over:
de samenwerking met een trainer van Kindertraining Nederland;
de inhoud of uitvoering van de geboden scholing of begeleiding.
Eerste stap: in gesprek
In eerste instantie proberen we het gesprek aan te gaan met de betrokken trainer en eventueel met de directeur, Jennie de Weerd.
Beide partijen kunnen iemand meenemen ter ondersteuning bij dit gesprek.
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Als een bemiddelingsgesprek niet mogelijk is of geen oplossing biedt, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze persoon is niet in dienst van KTN en behandelt uw klacht zorgvuldig en objectief. De klachtenfunctionaris komt tot een uitspraak of advies.
Kindertraining Nederland is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg.
Hier kunt u terecht om een officiële klacht in te dienen:
🔗 https://klachtenportaalzorg.nl
Aangesloten bij de Geschillencommissie
Kindertraining Nederland is ook aangesloten bij de officiële Geschillencommissie Zorg Algemeen.
Wanneer het niet lukt om samen tot een oplossing te komen via het klachtenproces of de klachtenfunctionaris, kunt u terecht bij deze onafhankelijke commissie voor een bindend oordeel.
Meer informatie vindt u op:
🔗 www.degeschillencommissiezorg.nl
Contactgegevens Kindertraining Nederland BV
Contactpersoon: Jennie de Weerd
📱 06-40178436
📧 info@kindertrainingnederland.nl